جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان انار با اشاره به وضعیت کاروانسرای انار ابتدا در خصوص جزئیات نحوه واگذاری این اثر به بخش خصوصی گفت: کاروانسرای انار یک اثر وقفی است و تمامی امور مربوط به واگذاری و انعقاد قرارداد با بخش خصوصی مربوط به اداره اوقاف و هیئت امنای امامزاده است و نمایندگی میراث فرهنگی تنها نقش نظارتی در بحث حفظ اثر دارد.

به گزارش انارما، محسن منصورآبادی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان انار در گفت و گو با #خبرنگار_انارما به برخی از حواشی پیرامون فعالیت این اداره درماه های اخیر پاسخ داد.

وی در خصوص غیبت چندین ماهه اش در این اداره گفت:با توجه به دستورالعمل نقل و انتقال ها اداره کل میراث فرهنگی استان مدتی انار نبودم اما اکنون طبق روال گذشته در میراث فرهنگی انار حضور دارم.

منصورآبادی در خصوص چگونگی فعالیت این اداره گفت: در کل استان کرمان فقط سه اداره میراث فرهنگی وجود دارد و بقیه نواحی به شکل نمایندگی فعالیت می کنند که نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان انار نیز به همین شکل است و ما عملا در اداره چارت سازمانی نداریم و نیروی‌رسمی به غیر از من در این نمایندگی حضور ندارد.

وی با اشاره به وضعیت کاروانسرای انار ابتدا در خصوص جزئیات نحوه واگذاری این اثر به بخش خصوصی گفت: کاروانسرای انار یک اثر وقفی است و تمامی امور مربوط به واگذاری و انعقاد قرارداد با بخش خصوصی مربوط به اداره اوقاف و هیئت امنای امامزاده است و نمایندگی میراث فرهنگی تنها نقش نظارتی در بحث حفظ اثر دارد.

این مقام مسئول در خصوص تخریب دیواره های بیرونی کاروانسرا به واسطه نفوذ رطوبت گفت: طبق‌ تفاهم های صورت گرفته مقرر شده شهرداری انار با همکاری اداره اوقاف و طبق دستورالعمل و طرح مدنظر میراث فرهنگی استان،کار مرمت و بازسازی دیواره های بیرونی کاروانسرا را در چندروز آینده آغاز کند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی