جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار اعلام کرد : پس از نمونه برداری از یک قلاده سگ در شهرستان انار ،مؤسسه انستیتو پاستور ایران آزمایش بیماری ” هاری ” در این قلاده سگ رامثبت اعلام کرد.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار در مصاحبه با خبرنگار انارما اعلام کرد: درپی گزارش دریافتی مبنی بر چند مورد حیوان گزیدگی در یکی از مناطق شهرستان انار ، گروه مبارزه با بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان به محل وقوع حادثه اعزام شد.

محمدرضا میرکی افزود: پس از نمونه برداری از یک قلاده سگ در شهرستان انار ،مؤسسه انستیتو پاستور ایران آزمایش بیماری ” هاری ” در این قلاده سگ رامثبت اعلام کرد.

وی در خصوص مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان خاطرنشان کرد: هاری، نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی و قابل انتقال بین حیوان و انسان است که معمولا به واسطه گزش حیوان هار به انسان منتقل می‌ شود و در صورت بروز علائم بیماری در انسان متاسفانه کشنده است. اما، در صورت انجام کلیه مراحل پیشگیری و درمان بیماری از جمله شتشوی صحیح محل گزش با آب و صابون به مدت ۱۵ دقیقه و مواد ضدعفونی کننده، واکسیناسیون به صورت رایگان و تزریق سرم ضد هاری به موقع و کامل می‌توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.

میرکی گفت: به استناد آمار ثبت شده از اوایل سال جاری ( سال۹۹ ) تا کنون در شهرستان انار ۱۲۹ مورد حیوان گزیدگی به ثبت رسیده است.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار در خصوص توصیه‌ هایی جهت پیشگیری و کنترل حیوان گزیدگی و بیماری هاری، خاطرنشان کرد: از نزدیک شدن به سگ‌های ولگرد و بدون صاحب بپرهیزید و  از آزار و اذیت و نزدیک شدن به حیوانات پرهیز کنید، چراکه سایر حیوانات اهلی و وحشی نیز می‌توانند آلوده به ویروس هاری باشند و در صورت گزش احتمال ابتلا به بیماری هاری وجود دارد. در صورت بروز گزش و یا تماس با حیوانات که منجر به مجروح شدن و یا خراش پوستی شد، بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی