شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

حجت الاسلام جلالی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس گفت : طبق نتایج مطالعات صورت گرفته و تا آنجایی که بنده اطلاع دارم در آب شرب شهر انار آرسنیک وجود ندارد و این موضوع مربوط به آب رفسنجان می باشد که چندین برابر حد مجاز در آب شرب آن منطقه آرسنیک وجود دارد.

به گزارش #انارما ، نشست خبری حجت الاسلام جلالی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اصحابه رسانه شهرستان انار برگزار شد.

جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار انارما در خصوص وجود ماده شیمیایی آرسنیک در آب آشامیدنی شهر انار گفت : طبق نتایج مطالعات صورت گرفته و تا آنجایی که بنده اطلاع دارم در آب شرب شهر انار آرسنیک وجود ندارد و این موضوع مربوط به آب رفسنجان می باشد که چندین برابر حد مجاز در آب شرب آن منطقه آرسنیک وجود دارد.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام جلالی ضمن تماس با آقای چرخ انداز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان از ایشان در خصوص احتمال وجود آرسنیک در آب شرب شهر انار سوال کرد.

چرخ انداز ضمن رد وجود آرسنیک در آب انار گفت: طبق استاندارد بهداشت جهانی و با توجه به اینکه آب شرب انار در آزمایشگاه های آب در تهران و علوم پزشکی رفسنجان مورد بررسی قرار گرفت، مناطق کشکوئیه و شهرستان انار طبق نظر کارشناسی فاقد آرسنیک است و این موضوع تنها در مورد آب رفسنجان تایید شده است که آرسنیک آب رفسنجان بیش از ۲۰ برابر استاندارد جهانی است.

وی افزود : هرچه سطح آب زیرزمینی پایین‌تر رود آب شورتر و سنگین‌تر می‌شود و کیفیت آب تغییر می‌کند. این موضوع یک‌شبه اتفاق نمیافتد بلکه به‌تدریج کیفیت آب تغییر کرده است به همین دلیل EC آب شرب انار بالاست و این موضوع باعث شوری آب آشامیدنی منطقه انار شده است.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی