یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

طبق مصوبه مجلس بانک ها باید از ابتدای سال ۱۴۰۰، وام ازدواج ۱۰۰ و ۷۰ میلیونی را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کنند؛ اما ظاهرا در این خصوص سنگ‌اندازی‌هایی وجود دارد که کار را برای زوجین سخت کرده است.

به گزارش “انارما“، طبق قانون بودجه ۱۴۰۰ و براساس تصمیم مجلسی‌ها رقم وام ازدواج برای سال جاری افزایش یافته است و بانک‌ها مکلفند براساس رقم جدید وام ازدواج، نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

در سال ۱۴۰۰ و براساس بودجه مصوب مجلس تصمیم براین شد تا وام ازدواج از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان افزایش یابد البته رقم وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بانک‌ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند اما این درحالی است که باوجود گذشت ۲ ماه از سال ۱۴۰۰ همچنان عده زیادی از زوجین در صف دریافت وام ازدواج هستند و آنهایی هم که راهی شعب شده اند با سخت‌گیری‌های بانک‌ها برای ضمانت مواجه شده و کارشان گره خورده است.

اما این همه ی مشکل متقاضیان وام ازدواج نیست؛ گزارش های مردمی نشان میدهد که زوجینی که واجد شرایط سنی هستند و مشمول دریافت وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج می شوند نیز با مشکلاتی همراه شده اند؛ آنها می گویند درحالی که سن‌شان متناسب با قانون برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی است، اما بانک به آنها گفته که قادر به ارائه این تسهیلات بدلیل بودجه و اعتبار کم بانک نیستند و زوجین در زمان دیگر مراجعه کنند.

نکته دیگر مربوط به افرادی است که توانسته اند ثبت نام کنند ولی کماکان در صف دریافت وام ازدواج هستند، برخی بانک ها به افراد منتظر در صف وام ازدواج گفته اند که در مهلت سه ماهه با ارسال پیامک پرونده شان برای دریافت وام تکمیل خواهد شد اما با گذشت این زمان هنوز نه پیامکی دریافت کرده اند و نه پاسخگوی زوجینی هستن که آمدن این وام را انتظارمیکشند .

حال مطالبه زوجین در شهرستان از نماینده مجلس و مسئولین و روسای شعب بانک هاتسریع و تسهیل در شرایط ارایه تسهیلات کارآمد برای آنها می باشد .

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی