یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

در نگاه اول وعده ایجاد کارخانه کاشی و اشتغال برای عموم مردم جذاب است اما در مقابل برخی افراد با پیش فرض ذهنی نسبت به این کارخانه ، نگران آلایندگی و به تبع آن تهدید سلامتی مردم هستند.

به گزارش ” انارما ” ؛ با انتشار خبر احداث کارخانه کاشی درآینده نزدیک که به نقل از نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی منتشر شد کورسوی امید به دلیل ایجاد اشتغال برای جوانان اناری جرقه زد ، اما در مقابل این اتفاق و در ۶۰متری مکان مشخص شده جهت احداث کارخانه، مجتمع خدمات رفاهی در درجه بندی شماره یک توسط سرمایه گذار بومی در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی طرح و خرید تجهیزات را داراست و با مخالفت صریح فرماندار انار دست و پنجه نرم میکند.

در نگاه اول وعده ایجاد کارخانه کاشی و اشتغال برای عموم مردم جذاب است اما در مقابل برخی افراد با پیش فرض ذهنی نسبت به این کارخانه ، نگران آلایندگی و به تبع آن تهدید سلامتی مردم هستند.

این موضوع را خبرنگار پایگاه خبری انارما در جلسه ای حضوری که با مدیرکل محیط زیست استان ،دکتر علی اسدی پور رئیس معاونت غذا و دارو استان و شهسواری سرپرست اداره کل اموراقتصادی و دارایی برگزارشد جویا شد و حاضرین در جلسه در توضیح این اتفاق عنوان کردند: فرماندار انار مجددا نسبت به واگذاری زمین به سرمایه گذار کارخانه کاشی در ۶۰ متری این مجتمع تجدید نظر کند، تا از مشکلات آینده جلوگیری شود.

در این جلسه علی اسدی پور رئیس معاونت غذا و دارو استان صراحتا عنوان کرد : اگر قرار است کارخانه کاشی در محدوده و نزدیکی حریم این مجتمع راه اندازی شود تمامی اماکن رستوران ، بهداری ،هتل و هیچ سکونتگاهی در این مجتمع اجازه فعالیت نخواهند داشت و حتی ایجاد صنایع غذایی در شهرک صنعتی هم به مشکل روبرو خواهند شد و احداث کارخانه با ضوابط زیست محیطی باید کاملاً برابر بوده و مقررات سختی همچون فاصله با منطقه مسکونی و شهرک صنعتی و سایر موارد در نظر گرفته شود.

لازم بذکر است ایجاد کارخانه و به تبع آن رشد اشتغال در شهرستان به جد فرایند خوبی است اما می تواند در مکانی با فاصله معین و مورد تایید سازمان غذا و دارو در اطراف انار جای گذاری شود و در ادامه بوروکراسی‎های پیچیده اداری توسط مسئولین ارشد شهرستان ،روند کند صدور مجوزها و پروانه‌های ساخت باعث افزایش قیمت تمام شده سرمایه گذاریها بصورت غیر منطقی شده و یکی از عوامل مهم در پشیمانی و فراری دادن سرمایه‎ گذاران در انار نیز محسوب می شود.

درحالی که باید همه ارگان‌ها دست به دست هم دهند درجهت مانع زدایی از تولید حمایت کنند، ضمن اینکه با سهل گرفتن برخی از موارد، از تولیدکنندگان با روی باز استقبال کنند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی