دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

امام جمعه شهرستان انار گفت: کشاورزان شهرستان انار ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی از محل درآمد پسته پرداخت کردند.

به گزارش انارما؛  از شهرستان انار، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در همایش زکات این شهرستان اظهار داشت: مردم خیر و انقلابی شهرستان انار همیشه در کارهای خیر پیشتاز بوده‌اند و در بخش زکات مستحبی هم مردم این شهرستان همیشه استقبال بسیار خوبی کرده‌اند و امید است امسال هم در بخش باغات پسته که وضعیت نسبتا خوب است، شاهد گستردگی کمک‌های مردمی در این زمینه باشیم.

امام جمعه کرمان افزود: مردم انار بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های این شهرستان را با کمک خود ساخته‌اند و این روحیه جهادی و پیشتاز بودن در امر خیر در تمام صحنه‌ها حفظ شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه انار نیز در این همایش اظهار داشت: سرمایه‌های اجتماعی شهرستان انار خیران بزرگواری هستند که ساده‌زیست بوده و با تواضع گره از زندگی مردم می‌گشایند.

وی ادامه داد: خیران این شهرستان پروژ‌ه‌های مهمی ازجمله دانشگاه آزاد، درمانگاه، ساختمان دادگستری، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، اورژانس و صدها طرح راه و جاده را ساخته‌اند که جای قدردانی دارد.

امام جمعه انار عنوان داشت: کشاورزان خیر این شهرستان ۱۶میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به فریضه زکات اختصاص دادند که ۱۰ میلیارد تومان برای کارهای عمرانی و عام‌المنفعه و ۶ میلیارد تومان برای مسائل جهیزیه، فرهنگی، معیشتی،  کمک به دانش‌آموزان وب سته‌های غذایی برای مردم نیازمند اختصاص داده شده است.

در این همایش ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز خاطرنشان کرد: امروز شاهد برگزاری ششمین همایش زکات در سطح استان در سال جاری هستیم.

وی اضافه کرد: وظیفه شورای زکات تبیین فریضه الهی زکات و شفاف‌سازی نحوه هزینه‌کرد امور زکات است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰میلیارد تومان بوده که در شهرستان انار نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات و ایجاد طرح‌های اشتغالزایی را انجام داده‌ایم.

وی گفت: در بحث احداث مسکن بیش از ۳۴۰۰ واحد ساختمانی ایجاد شده که در سال گذشته در اسفندماه ۲۱۱۳ واحد آن توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و همچنین از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته تهیه بیش از ۶۴۰۰ فقره لوازم ضروری منزل، تهیه جهیزیه برای ۴۶۰۰  زوج جوان، کمک به ۵۱ هزار دانش‌آموز محروم، کمک به ۳۶۰۰ دانشجوی نخبه، کمک به ۲۲ هزار یتیم و فرزند محروم، گوشه‌ای از فعالیت‌های این نهاد است که اگر کمک شما خیران نبود میسر نمی‌شد.

عکس: مهیارصالحی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی