دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

با رونمایی از پوستر جشنواره «پسته‌خورون» در روستای محمدآباد ساقی شهرستان انار، این جشنواره عملاً وارد فاز اجرایی شد.

 نشست خبری چهارمین جشنواره «پسته‌خورون» به‌همراه رونمایی از پوستر این جشنواره شامگاه ۲۷ تیرماه با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشدار و مسئولان شهرستان انار و اصحاب رسانه شهرستان‌های انار و رفسنجان در روستای محمدآباد ساقی برگزار شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه انار در این نشست با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(علیه‌السلام)، با اشاره به ۲۰ هزار هکتار اراضی پسته در این شهرستان و برگزاری اختتامیه جشنواره «پسته‌خورون» در مهرماه، اظهار کرد: بحمدالله امسال وضعیت محصول پسته در شهرستان بهتر از سال‌های گذشته است و خدا را شاکریم که نعمتش را فزونی بخشیده و مردم باید قدردان و شاکر این رحمت الهی باشند.

فرماندار شهرستان انار نیز به سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی در حوزه گردشگری روستای ساقی اشاره و بیان کرد: اتفاق خوبی که امسال به‌همراه برگزاری جشنواره «پسته‌خورون» رقم خواهد خورد، تورهای گردشگری است که پس از ایام محرم و صفر در این روستا برگزار می‌شود.

محسن صالحی از برگزارکنندگان جشنواره تقدیر کرد که سبب تبدیل ظرفیت‌های بالقوه گردشگری شهرستان به بالفعل شده‌اند.

علیرضا حسینی مسئول برگزاری جشنواره «پسته‌خورون» در نشست خبری رونمایی از پوستر جشنواره با ابراز امیدواری از این‌که جشنواره‌ای در خور شأن مردم شهرستان انار برگزار شود، گفت: ۱۷ پروژه گردشگری در روستای محمدآباد ساقی را در حال اجرا و برنامه‌ریزی داریم از جمله اقامتگاه‌های بومگردی، حمام روستا، اردوگاه‌های اقامتی و احیاء قنوات روستا که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تاکنون در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

وی در حوزه گردشگری انتخاب روستای ساقی به‌عنوان روستای دوستدار کتاب را در سال ۱۳۹۹ یادآور شد و افزود: از سال ۱۳۹۷ پروژه گردشگری روستای ساقی را با عنوان «ساقی را باید دید» کلید زدیم تا این روستا به منطقه گردشگری در حوزه پسته تبدیل شود.

حسینی در ادامه توضیحاتی درباره تقویم جشنواره «پسته‌خورون» ارائه و عنوان کرد: جشنواره پسته‌خورون از پنجم تا هفتم مهرماه امسال در روستای ساقی برگزار می‌شود و در این جشنواره برنامه‌هایی در زمینه کودک، گردشگری، کسب‌وکارهای کوچک، کشاورزی، فروش صنایع دستی، شوی اسب، بازی‌های بومی و محلی، ورزش باستانی و.. برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش از آغاز جشنواره «پسته‌خورون» نیز تورهای گردشگری برگزار می‌شود که از ۲۰ مردادماه تورهای گردشگری از باغات پسته منطقه بازدید خواهند کرد و با روش‌های برداشت و فرآوری پسته آشنا خواهند شد.

مسئول برگزاری جشنواره «پسته‌خورون» تصریح کرد: برای توسعه روستای ساقی تا سال ۱۴۱۰ برنامه داریم و همین که این روستا به‌عنوان روستای هدف گردشگری جا بیفتد کافی است و این موضوع ظرفیت‌های زیادی برای شهرستان انار ایجاد خواهد کرد.

بخشدار شهرستان انار نیز در نشست خبری رونمایی از پوستر جشنواره با بیان این‌که ۱۷ هزار نفر جمعیت روستاهای شهرستان انار است، گفت: شهرستان انار ۲۱ روستا دارد که سه روستای محمدآباد ساقی، بیاض و گلشن در مسیر جاده ترانزیتی کرمان-تهران قرار گرفته‌اند.

حسین برهانی افزود: زیرساخت گردشگری در روستای محمدآباد ساقی نداشتیم که با ورود آقای حسینی و ایده‌هایی که داشتند و برگزاری همین جشنواره، این روستا به مردم استان و کشور معرفی شده است.

بخشدار انار در پاسخ به ایسنا در خصوص خروجی «پسته‌خورون» برای شهرستان انار چنین گفت: سال گذشته خروجی خوبی داشت و استقبال بسیار خوبی از این جشنواره توسط مردم این روستا و شهرستان‌های اطراف صورت گرفت، امیدواریم با ادامه روند برگزاری و تکمیل‌تر شدن جشنواره، بیش از گذشته به شور و نشاط اجتماعی و معرفی شهرستان به گردشگران کمک کند.

در حاشیه این برنامه، جمعی از خبرنگاران شهرستان‌های رفسنجان و انار از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در زمینه گردشگری در روستای ساقی بازدید کردند.

عکس:مهیارصالحی،نرگس طراغانی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی