دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

قاآنی در خصوص کیفیت آب آشامیدنی شهر انار گفت : هرماه نمونه آب شهر انار جهت بررسی کیفیت و میزان کدورت آن به آزمایشگاه در رفسنجان ارسال میشود که تاکنون کیفیت نسبتا مطلوب آب شرب انار تایید شده است.

به گزارش انارما ، جلسه شورای شهر این هفته با حضور قاآنی رئیس اداره آب و فاضلاب شهری جهت پیگیری آخرین وضعیت تامین آب برای پروژه مسکن ملی در شهر انار برگزار شد.

در این جلسه رئیس اداره آب اظهار داشت: قریب ۱۷ میلیارد تومان هزینه برای لوله کشی آب جهت تامین آب مسکن ملی برآورد شده که این مبلغ توسط فرمانداری، اداره آب و بنیاد مسکن تامین خواهد شد که در صورت تخصیص این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه پیمانکار این پروژه تا پایان سال مشخص و عملیات اجرایی برای تامین آب ۱۸۲ قطعه زمین مسکن ملی آغاز خواهد شد.

قاآنی در خصوص کیفیت آب آشامیدنی شهر انار گفت : هرماه نمونه آب شهر انار جهت بررسی کیفیت و میزان کدورت آن به آزمایشگاه در رفسنجان ارسال میشود که تاکنون کیفیت نسبتا مطلوب آب شرب انار تایید شده است.

وی افزود: وضعیت آب شهر انار و روستاهای دهستان بیاض مطلوب است و فقط مشکل شوری آب شرب در منطقه گلشن و امینشهر حاد است که برای این موضوع نیز چاه جدید در حال حفاری است و امیدواریم با بهره برداری از این چاه، مشکل آب شرب این مناطق نیز حل شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب در پاسخ به سوالی در خصوص انتقال آب خلیج فارس به انار گفت: طبق آخرین صحبتی که شده انتقال آب به شهر انار بعد از رفسنجان و کرمان و قبل از زرند انجام خواهد شد که مربوط به فاز دوم این پروژه خواهد بود .

وی در پایان با اشاره به هدررفت بخش بزرگی از آب شرب شهری در انار گفت : آبیاری فضای سبز شهری و از طرفی اسراف و استفاده غیرشرب از آب شهری توسط شهروندان باعث شده که مصرف آب در شهرستان انار بسیار بالا باشد که این موضوع نیازمند اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی بین شهروندان می باشد‌.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی