شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

ترس و اضطراب ناشی از انفجار ناگهانی می تواند برای زنان باردار باعث زایمان زودرس یا سقط جنین شود و یا در بیماران قلبی و سالمندان باعث حملهٔ قلبی گردد که بایستی احتیاط شود.

علیرغم توصیه های مکرر در مورد پیشگیری از سوختگی در جشن چهارشنبه سوری در کشور، اما خوشبختانه در شهرستان انار با رعایت شهروندان در سالهای گذشته موردی از سوختگی در این شب گزارش نشده و امیدواریم امسال هم با رعایت نکات ایمنی گزارشی از سوختگی ارائه نشود.
آنچه بیشتر در شهرستان انار اهمیت دارد و همواره شاهد آن بوده ایم آلودگی صوتی ناشی از انفجار ناگهانی ترقه هاست.
ترس و اضطراب ناشی از انفجار ناگهانی می تواند برای زنان باردار باعث زایمان زودرس یا سقط جنین شود و یا در بیماران قلبی و سالمندان باعث حملهٔ قلبی گردد که بایستی احتیاط شود.
آلودگی ناشی از دود غلیظ سوختن لاستیک خودرو برای بیماران قلبی و تنفسی مضر است که بایستی از آتش زدن لاستیک خودرو خودداری و بیماران قلبی و تنفسی هم در چنین مکان هایی حضور نیابند.
متاسفانه در ماههای اخیر چند مورد سوختگی با بنزین به دلیل مشتعل بودن آن گزارش شده که توصیه می شود برای تهیهٔ آتش هیچگاه از بنزین استفاده نشود.
در صورت وارد شدن جسم خارجی به چشم از هرگونه دستکاری چشم حتی شست و شوی چشم به دلیل فشاری که بر جسم خارجی وارد می شود خودداری شود.
به طور کلی در مواجهه با هر گونه حادثه ای در چهارشنبه سوری که بیمار وضعیت حاد دارد با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید و نیز قبل از رسیدن آمبولانس به توصیه های پرستار تریاژ تلفنی توجه شود.
به عنوان یک توصیه، برای پیشگیری از حوادث جشن چهارشنبه سوری و هرج و مرج، مکانی برای برپایی این جشن از سوی برخی ارگان ها اختصاص یابد.

انتهای پیام/حسن میرزاخانی، پرستار فوریتهای پزشکی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی