شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

رئیس مرکز کرمان‌شناسی گفت: انار از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است نه اینکه امروز در مسیر پرتردد تهران، یزد و بندرعباس و… قرار دارد بلکه در گذشته هم یک پیشینه بسیار ارزشمندی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری انارما، به نقل از روابط عمومی انجمن آوای رویش آبان شهرستان انار ؛ رئیس مرکز کرمان‌شناسی در این مراسم که روز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در فرمانداری انار برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان انار گفت: انار از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است نه اینکه امروز در مسیر پرتردد تهران، یزد و بندرعباس و… قرار دارد بلکه در گذشته هم یک پیشینه بسیار ارزشمندی داشته است.

او در بخش دیگری از سخنانش به سمینار «انارشناسی» اشاره کرد و افزود: این همایش یک روزه است و مقالات ارائه می‌شود اما همه چیز را در آن روز نمی‌توان گفت بلکه باید همواره در این خصوص کار کرد.

محسن صالحی‌، فرماندار انار نیز به حمایت فرمانداری از سمینار انارشناسی اشاره کرد و گفت: ما در این خصوص آمادگی داریم تا همکاری صددرصدی داشته باشیم.

امین ترابی‌فر، مدیرعامل انجمن آوای رویش آبان که مجری برگزاری سمینار انارشناسی خواهد بود، گفت: هم‌اکنون در حال تشکیل کمیته‌ها برای برگزاری هر چه بهتر این سمینار هستیم و امیدواریم که بتوانیم سمیناری شایسته برگزار کنیم.

محمدرضا نسب عبداللهی، عضو شورای مرکزی انجمن آوای رویش آبان و دبیر کارگروه میراث‌فرهنگی این انجمن نیز با اشاره به پوستر «انار، دروازه گردشگری کرمان» گفت: عنوانی که در این پوستر انتخاب کرده‌ایم، می‌تواند به عنوان چشم‌انداز و نقشه راه به همگان کمک کند تا از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان برای رونق صنعت توریسم در انار و استان کرمان استفاده کنند.

شهرستان انار که در شمال غرب استان کرمان قرار دارد و دروازه ورودی این استان از سمت شمال و مرکز کشور به شمار می‌رود، دارای ده‌ها بنای تاریخی مانند ارگ ساسانی، قلعه داوودآباد، یخدان، خانه ابوالحسن‌خان، مسجد خواجه، امامزاده تاریخی، بقعه بشر حافی، آب‌انبار امین‌شهر، بافت تاریخی بیاض و… است.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی